Benim Babam, Sadun KÖPRÜLÜ

June 21, 2011 at 12:12 pm | Posted in Turkmens | Leave a comment
Tags:

Benim Babam

Babalar Günü Kutlu olsun

 

Yazan: Sadun KÖPRÜLÜ

 

Dünya ilk göz açtığımız an

Yaşamın ne kadar tatlı,  anlamlı,

önemli olduğunu ve tüm güzelliklerini, iyimserliğini mutluluğunu, veren can , gönülden Türk milletini sevmek ve özveriliği  öğreten dünyanın en iyi tek, biricik insanı, çalışkanı, benim için yorulan, beni adam edip yetiren benim sevgili babamdır, o büyük fedakarlık yaparak, yapandır .

 

Babanın sevgisi hiç bir sevgiye, özveriye benzemez. Ne kadar yazarsak,  Ne kadar, şiirler söylersek, onun sevgisini, değerini gönüller, yürekler sığdıramaz.

Babalar günün kutlu olsun benim Babam,

 

Babam sen benim için ölümden defalarca döndün acıya, özleme, çileye kaptırdın hayatında…

Hep beni düşündün, beni kıyıcılar ellerinden kurtarmak için okuttun büyüttün ama zalimler bırakmadılar kıydılar bana, hatırlıyorum hiçte unutmadım sen bana güç verdin, moral verdin çocuk yaşlarımda evimize ve dükkanında unutmadığım Atatürk’ün Türk büyüklerinin fotoğrafları bulunmaktaydı sen öğrettik Milletimizi, toprağımızı sevmek on yaşında iken Altunköprü Şiir kitabımı senin yardımınla yayınladım çok mutlu idin çok sevindin çalışmalarımı görünce,  Milliyetçi, Türkçülük duygularınla yaşadım büyüdüm,1970 yıllarında Başkent Bağdat’ın Haydar Hana semtinde Altunköprü adlı Otelin her zaman Irak Türklerinin toplantı yerleri sayılırdı her kesi karşılardın , yardım yapardın benim Babam.

  

Babaların Babası  

Canım babam! Varlığın hep yüreğimi ısıtır, Seninle Huzur bulurum korkuyu, ölümü hiçte düşünemem, sen bana mutluluk ve güven, yeni yaşam verdin. Seni seviyorum diyince denizler, yerler gökler bile yetmez çünkü sen tüm sevgileri benim ne olduğumu ve ne olacağımı kapsamaktasın.

 

 

Babaların Babası benim Babam

1980 yıllarında beni tutukladıkları gün önce Kardeşim Ümit tutuklandı sonradan beni alıncalar bağırdın çağırdın benden sonra senide tutukladılar, çok işkence yaptılar milliyetçi davranışınla 8 ay tutuklu kalarak her türlü işkence gördün, beni senin karşında işkence yaparak tırnaklarımı sökerken dayanmadın, bağırdın, bir oğlumu götürdünüz ondan haber alamadan bu oğlumu alıyorsunuz ona işkence yapmayın ona kıymayın, gençliğine acıyın bana işkence yapın beni öldürün.

 

Evet benim Babam her acıya, işkence benim için dayandın beni yaşatmak için hayatını varlığını vermeye katıldın, tutuk evinde olanlar hep senden konuştular Kerkük Emniyetinde bulunan Tazehurmatu, Tisin, Beşir Türkmenlerine her türlü yardım

Ederek hep senin yiğitliğinden, kahramanlığından konuştular,

Evet, sen büyüksün bir tanesinin yiğitsin kahramansın benim

Babam

 

Bu günler sana o kadar ihtiyacım var ki dayanamıyorum, dertliyim, özgünüm

Sevgili babacığım yıllar oldu gurbet çok zor oldu geçinmiyor, sen günlerce uzak olsan da bile, büyük sevgin o kadar yakın ki her yönümü, içimi, dışımı sararak, tek bir umut beni almaktadır bir an önce seni görünce ellerinden öperek içimi,  gözyaşlarımı dökmek tek arzum olacaktır.

 

Babaların Babası benim Babam idamdan kurtulduktan sonra, Türkiye,  Milliyetçilikten yaşam boyu yargılandım  kardeşim Ümit ise 6 yıl sen bizi yalnız bırakmadın her hafta görüşmeme gelerek beni yaşattın, ölümden kurtardın beni görüşmeye gelmek için gece saat 11 tüm Türkmen aileleri bir araya toplayarak, Araba kiralayarak yolla düşerdiniz Anamla Teyzem kardeşlerim gelerek, Türkçe kitapları saklayarak korkuya, işkenceye rağmen saklayarak beni dışarıda olduğu gibi hapishanede bile yetirdiniz,

Sabah görüşme başlamadan kapı önünde her türlü Saddam rejimi tarafından her türlü işkence ile bir iki saat bizleri görerek tekrar Kerkük’e dönerdiniz , hiçbir karşılık almadan ve hiçbir karşılık düşünmeden, beklemeden tüm insanlara iyilik yaptın nasıl unutayım sen çok Babalardan daha farksısın, çünkü sen tek benim Babamsın  

 

Bugün yaşamda başardığım ve başarılı olduğum her bir nesnede her şeyde senin amaç payın vardır. Çünkü beni ben yapan, sen oldun babacığım.

 

Yollar ne kadar uzak olursa olsun bize vermiş olduğun sonu gelmeyen üstün sevgin her zaman üzerimizde canlanmaktadır, hissettiğim gibi, her an dün de bugün gibi yarın da gönlümde her yerinde yaşamaktasın.

 

Benim Babam sensiz ben yok olarak ezilirdim giderdim.

 

Benim Babam Senin gibi bir Milliyetçi babaya sahip olduğum için ne kadar mutluyum, şanslıyım. Her yerde Benim Babam Dayı Osman diye tanınmaktadır. Bende senin varlığınla, adınla, şanınla var olarak mutluyum Ama yine çok özgün olduğumun nedeni

Sensizim bugünler çok acı günler geçiriyorum çok yalnızlık hissediyorum, kendimi bu acı yaşamda,

Sana gönül dolusu sevgilerim ve saygılarımla

Seni ne kadar sevsem çok azdır bir tek bakışınla beni sevindirmene

Hayatımda hep yanımda olarak çocuk yaşlarımdan her istek, arzum yerine getirerek,

Bana güç verdin,  destek verdin çünkü benim Babam tek Babamsın.

 

Uzun yıllar Milli davadan dolayı hapishaneye atıldım, idamdan kurtardın ve 17 yıl hapishane yollarında yorgun, yorgun koşarak ölümden, işkence, acıya karşı beni yalnız bırakmadın tüm isteklerimi uzun yıllar hapishanede karşıladın millet için tutuklandığım için dayandın durdun, sevindin başın Dim dik durarak, güvendim, sen olmasaydın dört duvar arasında ölmüştüm tüm ailemle birlikte sevgili annemle, teyzem, bacı, kardeşlerimle yanımda oldunuz beni yaşatınız yemediğinizi bana yedirdiniz aç kaldınız beni hapishanede tok etiniz, yaşattınız, ne yazayım ne şöyleyim hakinde, hakkınızda

 

Her günün mutlu, kutlu olsun babacığım.

Benim Babam

 

Derdimi, neşemi, acımı, sevgimi  paylaşarak, en iyi büyüttün beni ama ne yazık kıyıcılar beni uzaklaştırdılar, senden, şimdi gurbetlerde, öncelerde hapishanelerdeydim.

 

Sevgili babam, dedem benim

 

Bugün 19 Haziran Babalar günü… Dünyanın her yerinde insanlar babalarının değerini bilerek ne kadar sevgi, saygı göstermiş olursalar yetmeyecektir.

 

Babalar Ailenin temel direği olarak Ailesi için her türlü fedakârlığı, özveriliği üstlenerek, her türlü çileye göğüs açarak, gererek, ailesinin mutluluğunu kendi mutluluğu olarak, çocuklarını geleceğe güvenle hazırlamak için özveriyle çaba göstererek çocuğunun iyi, sağlam büyümesi onurlu, töreli, milliyetçilik bayrak, toprak, vatan, millet sevdiğiyle büyümesizi yolunda geceli, gündüzlü olarak toplum için başarı çocukların yetirmemesinde büyük emeği, rolü bulunmaktadır.

 

Bence

Babaları bu özel günde değil, her zaman gönüllerinin hoş tutulması, babalarımıza karşı sevgi, saygı ve vefa duygusunun bir gereğidir. Ve onu her zaman sevmeliyiz kutlamalıyız.

 

Babamızı iyi huzurla karşılamak için özveriyle çalışan babaların Babalar Günü’nü kutluyor, sağlıklı, mutluluk dileyerek ellerinden öpüyoruz her gününüz mutlu, güzellikle dolsun sevgili babacığım

Benim bir tek Babam

Leave a Comment »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and comments feeds.

